Surse de calciu si absorbtia calciului in organism

Gasiti ilustrata si versificata povestea surselor vegetale de calciu si a modului in care e utilizat de organism si in primul volum al colectiei mele de sanatate: Simplu.Versuri Hranitoare

***

Dupa ce am postat pe FB urmatoarele:

Chiar eu, 2006

Chiar eu, 2006

„Cele mai bune lectii sunt cele invatate pe propria piele. Din pacate viata e prea scurta sa le invatam pe toate la fel, asadar luati de ascultati invatatura de la cucuiele mele. Acu vreo 10 ani traiam in cardasie cu un mit dezastruos pentru sanatate: ca lactatele cresc nivelul calciului in organism (iaca aici fotografie, sa vedeti cum credeam ca ies premianta la lectia asta!) si suplimentele alimentare sau diverse proceduri medicale sunt mijloacele sigure prin care imi pot restabili oricand sanatatea. Cu cat mai mult apelam la ele, cu atat mai repede se agrava starea mea. Abia cand am renuntat la ele am inteles asta, pentru ca abia atunci am inceput sa inteleg ce se numeste cu adevarat VIATA.

Iata cat calciu contin 100gr de: lapte de vaca 291mg, seminte de susan 1160mg, amarant 267mg, migdale 234mg, patrunjel 203.”,

am primit de la unul dintre cititori urmatoarea recomandare:

„Si mai relevant ar fi să prezentaţi şi valorile pentru disponibilitatea (digestibilitatea) calciului din fiecare sursa, în organism. Contează conţinutul din aliment, dar cât se absoabe contează.”

Iata raspunsul meu, pe care il preiau si aici pentru cititorii blogului:

„Cat se absoarbe conteaza, da, dar asta e treaba organismului, nu a noastra. Daca procentele de asimilare al nutrientilor din mancare sau suplimente ar fi fost utile (sau macar reale, logice si etice) le-as fi publicat din prima zi. Biologia e atat de precisa pe cat incearca oamenii sa o faca, iar nutritia nu inseamna matematica. Ma intereseasa sa promovez doar sursa ca aliment integral, pentru ca in rest intervine suveranitatea organismului.

Valoarea gradului de absorbtie al nutrientilor in organism e inutila, pentru cel putin doua motive logice:

(1) difera de la un organism la altul, nu exista doua persoane identice si
(2) difera in chiar acelasi organism in fiecare clipa, in functie de necesitatile de moment ale organismului respectiv.

Cand vom avea disponibilitatea sa aceptam ca am fost dotati cu un soft care stie sa isi faca treaba fara interventia noastra, vom economisi bani, sanatate si vom trai viata pe care ne-o dorim, nu cea pe care vor sa ne-o creeze altii.”

Citeste pe blog mai multe despre Aportul nutritiv si suplimente.


Distribuie:

Opinii 2 opinii

  1. Buna ziua,doamna Cristela!As dori un sfat din partea dumneavoastra..la un bebe de 18 luni pot sa ii dau reteta cu susan rasnit? Bebele are decat 4 dintisori si pediatra a zis sa ii dau supliment pe baza de calciu si magneziu pentru ca are carenta de calciu.
    Va multumesc!
    O zi frumoasa va doresc!

    1. V-am raspuns deja, m-ati intrebat de 3 ori acelasi lucru 🙂

Care este opinia ta