E canepa un drog?

Vizualizări: 0

Intrebare de la cititori

Am intalnit undeva – poate chiar pe acest blog, ca semintele de canepa sunt foarte necesare cuiva care nu mananca carne, datorita continutului lor in acizi grasi omega. Totusi, din canepa se face si marijuana, nu cumva substanta respectiva poate sa afecteze creierul unui copil mic?

 
Studiu atent

Studiu atent

Exista doua tipuri de canepa: canepa pentru drog (Cannabis Indica) si canepa pentru obţinerea de fibre textile (Cannabis Sativa), ale carei seminte decorticate le consumam. Se confunda aceste doua tipuri pentru simplul fapt că ambele au denumirea CANNABIS.

Acţiunea narcotică si halucinogena este dată de substanţele produse de perişorii de pe suprafata frunzelor din inflorescenţe, de pe învelişul florilor şi de pe învelisul semintelor. Conţinutul în astfel de substanţe diferă foarte mult de la specie la specie; pentru a fi o materie prima “buna” pentru droguri, continutul trebuie sa fie mai mare de 0,3%.

Canepa textila (in special Cannabis Sativa, cea ale carei seminte decorticate le consumam) are un continut scazut, sub 0,3%. Cel mai ridicat conţinut în astfel de substanţe se găseşte în canepa indiana (Cannabis Indica). Datorita continutului lor in substante active, ambele specii se folosesc si in tratamentul unor afectiuni. Ceea ce este normal, ca si in cazul altor plante medicinale sau alimente medicament (gen miere) atata timp cat suntem constienti ca in toate exista masura si scop. Iata aici si un articol dintr-o revista cu specific agricol, care detaliaza intr-un stil usor de citit si confirma cele scrise mai sus.

Semintele decorticate de canepa mi-au fost recomandate ca aliment medicament in timpul sarcinii cu Pavel, insa am fost sceptica: “Hah, canepa? Sunt eu vegetariana si deschisa spre nou, insa chiar canepa nu ma vad mancand. Pur si simplu nu ma inspira. Trebuie ca are un gust ciudat.” Am cumparat totusi o punga mica de seminte de la Naturalia, abia dupa ce s-a nascut Pavel. “Sa vad macar cum arata si, cand ma simt curajoasa, o sa le si gust”. Au stat in frigider bine – mersi cateva luni. Pana intr-o zi cand am citit la Cornelia Marin pe blog un articol, “De ce iubesc laptele de canepa” (vi-l recomand). Nu neaparat informatiile despre valoarea nutritiva m-au mobilizat sa incerc si eu sa le degust macar, ci mai ales o apreciere despre laptele de canepa: are gust de iarba. “A-ha!” m-am incurajat, “pai nu e rau deloc. Si sucul de orz (despre care cred ca e un aliment medicament minune) are tot gust de iarba si imi place.” Acum tind sa le aseman la gust mai degraba cu semintele de floarea soarelui :).

Alte informatii despre valoare nutritiva (preluate de punguta mea cu seminte de canepa). Uleiul de canepa contine raprtul ideal de 3:1 intre acizii grasi omega 6 si omega 3, pentru absorbtie optima de catre organismul nostru, care ii transforma in  EPA si DHA, acizi grasi esentiali, vitali. Contine de asemenea GLA, super acidul gras polinesaturat, care sustine echilibrul hormonal. Ajuta la mentinerea sanatatii si elasticitatii membranei celulelor nervoase, dezvoltarea creierului la copii, revitalizarea sistemului imunitar, sanatatea inimii prin reducerea nivelului colesterolului si a tensiunii arteriale, ameliorarea simptomelor dermatitelor atopice, a proceselor inflamatorii ale arterelor si reducerea simptomelor premenstruale si ale menopauzei.

Cat si cum se consuma? Pentru adulti 1 lingurita/zi; pentru copii 1/2 lingurita pe zi (dupa consultari cu dr. Laza). Se poate administra fie ca o cura, 20 zile/luna, pauza 10 zile, timp de 3 luni, fie in salate (de ex la salata de mazare si salata de quinoa) sau in mancaruri. Iata cateva idei:

LAPTE DE CANEPA

Cantitatile de mai sus se pun la blender impreuna cu putina miere (sau curmale) si 200 ml apa. Optional cateva picaturi de lamaie. Daca nu aveti un blender cu putere mai mare de 1000W, va recomand sa puneti la inceput doar 50 ml apa si, dupa ce amestecati bine la pana devin ca o pasta, completati cu restul de apa. Strecurati pulpa ramasa, daca le dati copiilor.

“UNT” DE FRUCTE CU CANEPA

Folosesc ca varianta de mic dejun, pe post de “unt”, cu paine integrala din cartea mea pentru familii, Simplu 1.

Se amesteca proportie 1:4 (cantitate) seminte de canepa cu orice gem sau magiun fara zahar si putin praf de vanilie naturala. Eu am folosit magiun de prune fara zahar, crema de roscove, gem de corcoduse facute de mine dupa cea mai simpla reteta: am fiert la foc mic fructele in suc propriu, pana a scazut bine.




Vizualizări: 52.706

Distribuie: