Drob de cartofi

Numar afisari: 1.907

Drob de cartofi Cristela GEORGESCU Foto Credits: Vasile Cotovanu

Ingrediente: 6 cartofi mari, 3 catei usturoi, 1 legatura marar verde tocat, 1 cana supa de zarzavat sau apa filtrata, 6 linguri fulgi fini de ovaz sau 1 cana de quinoa,  sau 1 cana de orez fiert, sare neiodata

Optional: 1 lingurita cimbru si/sau maghiran.

Actualizare 2014: Nu mai combin amidonoasele cu cereale.

Nu manacam cartofi cu paine, nici cu ovaz, nici cu orez. Combinatia este indigesta si oboseste inutil sistemul digestiv. Las insa reteta veche pe blog, fara sa o modific, pentru a exemplifica “frica de carente”, care ne face sa gatim alimente complexe, concentrate, cu de toate, mai ales cu proteine. 🙂

Varianta Simplu a acestui drob este fara fulgi de ovaz, fara orez si fara quinoa, dar cu mai multa verdeata.

Faceti schimbarile treptat, mi-a luat peste 12 ani de zile sa ajung unde sunt acum cu dieta mea (una de detoxifiere blanda si permanenta). Nu inseamna ca atat va dura si la voi. Poate mai putin, poate mai mult, important e sa faceti simplificarea, ca sursa a abundentei, in ritmul propriu si mai ales sa observati constient efectul diferitelor alimente si combinatii asupra voastra. Succes, dragii mei!

Mod de preparare: Se fierb cartofii in coaja. Se curata si se razuie pe razatoarea mare. Se razuie usturoiul pe razatoarea mica si se amesteca cu cartofii. Se inmoaie fulgii de ovaz in supa sau apa fierbinte si se amesteca cu cartofii si restul ingredietelor. Daca doriti ceva mai colorat, puteti adauga si 2-3 morcovi fierti si rasi. Se aseaza compozitia intr-un vas de yena (sau tava de inox) tapetat cu pesmet, malai sau hartie de copt. Grosimea in vas/tava ar trebui sa fie de 2-3 cm. Se lasa la cuptor la 180 de grade, pana se rumeneste, aprox 30-40min. Dupa ce se raceste, cand e caldut, se adauga pe deasupra fie ulei de masline, fie un sos de ulei de masline cu suc rosii si putin usturoi. Se poate taia si sub forma de hamburgeri, cu ajutorul unui pahar.

Drob de cartofi, Foto: Cristela Georgescu

O alta varianta ar fi ca in compozitia de la drob sa inlocuiti fulgii de ovaz cu cateva linguri de quinoa fiarta (imi place dublu quinoa, adica o combinatie de quinoa alba si neagra) sau quinoa alba fiarta si 2 linguri seminte crude de in.

Foto: courtesy Vasile Cotovanu

Adaugati 1 lingurita de usturoi zdrobit in compozitie si o legatura de marar tocat marunt (stiu, nu mai are valoare, dar pentru aroma merita sacrificat si compensam prin presararea unei alte legaturi de marar tocat deasupra dobului, sau in sosul final, inainte de a-l servi).

Foto: courtesy Vasile Cotovanu

Desi Pavel a avut la masa o portie considerabila de piure de linte, a fost dornic sa manance si drob. Sunt sigura ca apetitul lui are legatura si cu iarna de afara. 🙂 Combinatia de cartofi cu leguminoase (mazare, fasole, linte, soia, naut) nu e cea mai fericita pentru sistemul digestiv, dar l-am lasat. Uneori mai facem si exceptii, sunt experimentele noastre. Nu vrem sa ne aratam perfecti, ca nu suntem.

Foto: arhiva personala Cristela GEORGESCU

Numar afisari: 1.907

Distribuie:

Sunt acceptate observații, comentarii critice sau păreri care nu coincid cu ale autorului, dacă:

1. Sunt exprimate cu bunătate autentică și cu omenie.

2. Sunt adevărate.

3. Sunt necesare și aduc un aport constructiv comunității de cititori.

  1. Bun regasit , Cristela draga!
    Imi cer scuze pt intrebare, poate e banala, dar poate ma ajuti sa imi dau seama ce gresesc.am facut drobul doar cu cartofi, morcovi, patrunjel,telina si nu prea s-a legat,nici nu se punea problema sa il tai cu paharul. oare de ce?
    si mai vreau sa te intreb daca e ok pt un copil de 1 an sa manance simplu cum spui, adica putine alimente combinate la o masa.pe parcursul unei zile e posibil sa nu apuce sa manance atat de diversificat, mai ales ca prefera cateodata si seara ce a mancat la pranz, si atunci ma gandesc ca nu are toata paleta de alimente pt un aport maxim de nutrienti.
    multumesc!

Care este opinia ta?