Dulciuri “Lantul Slabiciunilor”

Vizualizări: 23.235

De ce “Lantul Slabiciunilor”? Pentru ca este exact ca in nuvela lui Caragiale: am pornit de la o reteta ce apartine Corneliei Marin, care a pornit de la o reteta ce apartine Centrului de sanatate Herghelia, care …etc :). Fiecare a adaptat si modificat in stil personal, important e ca la final va putem oferi cateva variante de dulciuri foarte nutritive, sanatos gatite, usor si rapid de pregatit, pentru copii si pentru mamici care alapteaza. Sunt de post, fara proteina animala.

De cand s-au nascut cei 2P sufar de lipsa de ragaz pentru visare. Ceea ce atrage de la sine – uneori – un vid de imaginatie si creativitate culinara. Ei bine, asta e de-a dreptul riscant, in ceea ce priveste copiii. Va amintiti probabil ca scriam despre faptul ca e esential pentru ca cei mici sa nu faca mofturi la mancare, aceasta sa fie (pe langa sanatoasa si gustoasa) diversificata si aspectuoasa (colorit, prezentare, etc). Din experienta personala afirm ca aspectul, diversitatea si gustul (in aceasta ordine) sunt elemente determinante pentru apetitul celor mici. Cand am o criza de inspiratie, retele Corneliei sunt o solutie salvatoare, de aceea a recunostinta pentru munca ei si ma bucur de prioada pe care am petrecut-o alaturi in aceasta viata. Pornesc de la o reteta de-a ei si crosetez alte doua, trei! 🙂

Folositi doar cereale integrale sau faina proaspat macinata. Despre cereale am scris si aici un serial. Includeti in meniul zilnic portii generoase de fructe (oh, da! prietenele sistemului limfatic, pe care il si detoxifica), legume, zarzavaturi, verdeturi, , leguminoasele si oleaginoasele, consumate (orientativ) in cantitati descrescatoare ordinii in care le-am insiruit. Dar voi reveni pe subiectul dietei vegetariene saptamana viitoare.

Placinta “Lantul Slabiciunilor” (cu visine, ca sunt slabiciunea lui Pavel)

lantul slabiciunilor

lantul slabiciunilor

Fursecuri “Lantul Slabiciunilor” (cu mere, ca sunt slabiciunea lui mami si tati)

Timp de pregatire: 10 min / Timp de coacere: 20-30 min.

Ingrediente:

  • 150 gr fulgi fini de ovaz integral (fulgi simpli, obtinuti prin presare, fara zahar)
  • pentru fursecuri: 3 mere medii curatate de coaja, rase, amestecate cu  putina scortisoara
  • pentru placinta: 1,5 cani de visine fara samburi (caise sau fructe de padure; am pus din plin la congelator)
  • 2-3linguri de stafide sau alte fructe uscate, taiate cubulete
  • 3 linguri fulgi de cocos ras
  • 200 ml apa plata sau lapte vegetal (de soia, migdale, canepa, orez, quinoa, ce va place)
  • 1/2 lingurita vanilie naturala
  • 1 varf de sare neiodata
  • 5 – 6 curmale rehidratate (aduc un aport proteic semnificativ, dar si indulcesc)
  • pentru indulcire suplimentara: 1 banana coapta f bine (cu pete maronii pe coaja), sau mai multe curmale/fructe uscate facute pasta. Siropul de agave e si el o alternativa, dar de compromis, pentru ca nu e intotdeauna atat de sanatos si nutritiv precum pare. Daca insa gasiti frunzele de agave sau de stevia (nu stevie!), atunci da.
  • in loc de “grasime”: 1 banana pasata

Avand in vedere ca toate ingredientele ajung la cuptor, la peste 45 de grade, nu am folosit in compozitie nici un fel de grasime si nici miere (am explicat de ce e periculos sa incalzim grasimile sau mierea la peste 45 de grade). Pentru cei care nu ma cred, foarte bine fac. Cel mai bine este sa invatam din propriile experiente si nutritia e un fel de munca individuala de cerecetare. Asadar, cine nu ma crede, sa continue cu mierea si grasimile procesate si ne intalnim peste 500 de ani sa comparam rezultatele! 🙂

Mod de preparare: Se amesteca toate ingredientele, mai putin merele rase, respectiv visinele. Se lasa aprox 30 min, pana cand fulgii de ovaz si cocos absorb lichidele. Apoi se amesteca in compozitie merele rase pt fursecuri, respectiv visinele pt placinta. Se lasa la cuptor 20 – 30 de minute.

Dupa ce s-a racorit, am decupat fursecurile in forma de inimioare si le-am ornat cu pasta de fructe proaspete de sezon (zdrobite si amestecate cu cateva picaturi de miere) sau cu mousse de ciocolata (reteta la Cuprins). Pentru placinta cu visine intentionam un delicios sos de fructe de padure, insa Pavel nu a mai rezistat: “Papa, papa, paaaaa-pa!“si s-a dus placinta mea … 🙂




Vizualizări: 23.235

Distribuie: