Educație liberă vs. școlire obligatorie? Ep.2

MINȚI CARE VOR SĂ CONTROLEZE ALTE MINȚI

Despre absurditățile sistemului de învățământ obligatoriu monopol de stat, căci reforma autentică a acestui sistem înseamnă în primul rând eliminarea acestor absurdități.

Discutăm despre obișnuințele fatale deprinse de copii în școală sub pretextul că ea este una și același lucru cu educația, despre cum monopolul de stat al învățământului obligatoriu a fost intenționat să înstrăineze SUBTIL copiii de familie, de comunitate, de tradiție, de cultură, de credință, de timpul liber cu ei înșiși. De ce, cum și care sunt efectele?

Dacă înstrăinezi copiii de ei înșiși nu vor mai putea găsi putere în interiorul lor. Dacă îi înstrăinezi și de restul celor enumerate mai sus, îi lipsești de sprijin exterior trainic. O societate cu asemenea cetățeni, lipsiți de sprijin și care nu înțeleg rostul și sensul existenței, este o un electorat inofensiv, o fortă de muncă obedientă și slugarnică, o masă amorfă de consumiști și care se va conforma voinței statului și a conducerii politice.

CUPRINS
00:00 Intro, ce plănuiesc săptămâna asta?
03:09 Scopul episodului de azi și resursele bibliografice.
08:07 Cine sunt mințile care vor să controleze mințile copiilor? Și despre profesori.
10:00 Ce înseamnă un ”om educat”, dacă nu înseamnă ”om școlarizat”?
12:35 Legea Unimii, cum suntem toți interconectați
14:00 Viziunea marelui pedagog John taylor Gatto despre învățatul altora. Povestea lui Sam grăsanul.
26:13 Poveștile altor neșcoliți: Mark Twain și Robert Kiyosaki, ”unul dintre cei mai buni profesori ai lumii contemporane”
37:03 Efectul obiceiuri fatale cu care plecăm din școală: paralizie fizică, morală și intelectuală. Povestea cerbului, regele pădurilor, și a boului inteligent
47:28 ”Ce fac bine și ce fac greșit ca profesor?”
48:06 Obiceiul fatal #1: CONFUZIA și efectele ei în societate
55:00 Cum mi-a explicat Pavel sensul regulilor de calcul cu puteri
1:08:56 Obiceiul fatal #2: ÎMPĂRȚIREA COPIILOR PE CLASE și PE CATEGORII
1:18:21 Cum au învățat copiii noștri, cei 2P, tabla înmulțirii?
1:27:00 Povestea lui Milagros, fetița nedreptățită, care l-a ajutat pe John Taylor Gatto să își găsească propria însemnătate ca profesor
1:35:51 Obiceiul fatal #3: INDIFERENȚA
1:37:54 Obiceiul fatal #4: DEPENDENȚA EMOȚIONALĂ ȘI INTELECTUALĂ
1:44:35 ”România, o mare familie, un exemplu pentru lume”
1:52:00 Vedeți soluții la fiecareproblemă sau probleme la fiecare soluție?
1:56:25 Scopul prelungirii școlii după încheierea programului la școală. Importanța timpului liber.
Alienarea psihologică – înstrăinarea copiilor de ei înșiși (cutremurătoarea declarație despre elevi și școală a Comisarului pentru Educație din SUA, 1906).
2:03:10 ”Ce putem face pentru copii dacă stăm la țară și nu avem posibilitatea decât la stat?”
2:10:35 Ce ar dispărea dacă s-ar reforma radical sistemul de învâțământ?
2:12:15 Convenția cu Dumnezeu: eu 1%, El 99%. Altfel nu ține cu ”Doamne ajută!”
2:17:12 Cum și de ce a apărut nota ca sistem de pedeapsă și recompensă?
2:22:00 Obiceiul fatal #6: EȘTI PERMANENT SUPRAVEGHEAT, timpul personal nu are legitimitate
2:31:14 Nu profesorii, ci sistemul!
2:32:37 De ce nu reușim echilibrul ”work-life”?





Distribuie:

Sunt acceptate observații, comentarii critice sau păreri care nu coincid cu ale autorului, dacă:

1. Sunt exprimate cu bunătate autentică și cu omenie.

2. Sunt adevărate.

3. Sunt necesare și aduc un aport constructiv comunității de cititori.

Important

Dacă sunteți într-o situație de urgență, de criză sau dacă o altă persoană e în pericol și aveți nevoie de ajutor imediat, NU FOLOSIȚI ACEST SITE.

Opiniile sunt dezactivate