Exercitiu blând pentru imunitate (video)

Număr afişări : 13.286
Notă:
Aplicația practică a informației din acest articol este în exercițiul video de la final.
Dacă nu doriți să citiți toate explicațiile, vă invit desculți, direct la dans!

Cea mai mare parte a sistemului imun se afla in sistemul limfatic. Precum o respectabila companie de transport, limfa poarta celulele imunitare intr-o minunata calatorie prin regatul numit Organism Uman. Ca sa nu se mai simta nimeni mic si neinsemnat, uite ca ne-a facut Dumnezeu pe fiecare dintre noi stapani atotputernici pe un regat cu miliarde de locuitori: celulele. Fiecare celula este ca un bebelus: mananca si face “mizerie”, are deci nevoie de hrana (nutrienti) si de curatare (detoxifiere). Menajera regatului este tot sistemul limfatic. Aduna si transporta la exterior “mizeria” facuta de celule, precum si toxinele introduse in corp. Portile principale de eliminare a reziduurilor acide transportate de limfa sunt rinichii.

In situatia in care ne confruntam cu un exces de toxine in corp, fie din cauza aportului urias de substante toxice (temporar sau sistematic), fie din cauza capacitatii limitate de filtrare a rinichilor => ceea ce nu eliminam, se acumuleaza. Atunci biata menajera, limfa, e rapusa de surplusul de deseuri neeliminate, devine stagnanta si, in incercarea de a-si usura povara, incepe sa le imprastie in tesuturile din jur. Fenomenul e numit de specialisti acidoza limfatica si produce asupra tesuturilor congestii, iritatii, inflamatii, degenerari etc., manifestari pe care le numim generic “boala”, majoritatea denumirilor acestor stari inflamatorii se termina in “-ită” (sinuzita, otita, conjunctivita, rinita, tiroidita, laringita, amigdalita, bronsiolita, gastrita, colita, apendicita, cistita etc).

Ce ne dorim cel mai mult de la sistemul imun? Sa ne putem baza pe el la o adica: sa functioneze si sa ne apere in orice moment. Si ce facem pentru asta? Ei bine, in mod eronat, il stimulam. Da, eronat, pentru ca orice stimulare a imunitatii, fara curatarea si drenarea prealabila a limfei si fara echilibrarea functiei de filtrare a rinichilor, este similara introducerii de noi masini intr-un trafic deja blocat, congestionat. Pentru a permite unor noi masini sa intre in trafic, e nevoie mai intai sa deblocam drumul, sa fludizam traficul. Cu alte cuvinte, sa incetam sa mai ingurgitam substante care incarca si congestioneaza limfa si testurile. Acest pas, aparent mic si neinsemnat, inseamna o uriasa usurare pentru celulele imunitare si permite acestora sa isi exercite eficient (si nu sufocate de reziduuri acide) functiile de protectie si de vindecare. Pare atat de simplu pentru mintea noastra invatata cu solutii complexe, incat nici nu luam in considerare …

Esential pentru sanatatea/imunitatea noastra este ca limfa sa circule. Spre deosebire de circulatia sanguina care este asigurata de inima, circulatia limfatica este asigurata doar de contractii musculare. Iata un scurt film de cateva secunde, sa intelegem mai bine. Orizontal, deasupra si dedesubt, cu rosu, circulatia sanguina. La mijloc, aria inchisa la culoare, este sistemul limfatic, “pompat” de schimbarea de presiune creata de miscare si respiratie:

Sa miscam limfa e chiar o provocare pentru noi, homo computerus, homo televizoris  si homo supermarketus. 🙂 Dar nu si pentru copiii nostri, ei sunt mereu in miscare si se zbenguiesc precum capritele. Ce bine-ar fi de sistemul lor limfatic si de cel imun, daca nu i-ar opri bunicile, bonele sau educatorii bantuiti de frici iremediabile: “Nu mai sari, nu mai alerga asa repede, nu te mai catara, ca o sa cazi, faci buba si ne cearta mami!”

Ce fel de miscare putem face pentru a stimula circulatia limfatica/imunitatea? Exercitiul de azi e bland, placut si nu vă consumă și așa puținele resurse energetice. Puteti adauga la el, mersul pe jos. Sunt de evitat salile de fitness, spatiile inchise, alergarea pe asfalt sau prin zone cu trafic auto! (De ce?)

Exercitiul l-am invatat de la Mimi Walter (care l-a invatat de la Goltis), l-am extins cu alte exercitii simple pe care le foloseam si am gasit diverse locuri si moduri in care il pot practica, asa incat sa beneficiez in fiecare zi din plin de momentele respective si sa ma incarc cu energie pozitiva. In ce consta?

Exercitul se face descult, fara ciorapi, ideal (dar nu obligatoriu) pe pamant. Talpile stau lipite de sol si ridicam usor doar calcaiele, pe care le lasam sa cada si sa loveasca ferm pamantul. Ca si cand am ciocani cu ele in podea. Puteti face exercitiul
– in ritmul unei melodii terapeutice (eu folosesc intotdeauna muzica lui Lex van Someren),
– pe pamant, pe nisip sau pe iarba pentru impamantare si descarcare electro-magnetica,
– cu privirea spre soare, fara ochelari de protectie, pentru a permite luminii sa intre in corp, sa “energizeze” glanda epifiza si sa umple de energie vindecatoare fiecare celula,
– batand din palme, tot pentru intarirea sistemului imun, a sistemului nervos si pentru efectul de relaxare.
– daca sunteti singuri, intr-un loc in care sa nu speriati pe nimeni 🙂 , asa cum suntem noi in acest video, puteti striga/chiui/canta din adancurile cele mai ascunse: sunetele sunt vindecare pura!
– l
a finalul exercitiului rad din adancul sufletului, in hohote, tot pentru imunitate! Sistemul imun e un sistem nervos aflat in circulatie. Daca ganditi ca nu avem motive de ras, atunci hai sa facem haz de ego-ul nostru netemperat, de pretentiile lui ridicole si de perceptiile lui false si dureroase. 🙂

Important: Nu va ridicati pe varfuri! De la varfurile degetelor pana la jumatate, talpa ramane fixata pe podea. Se ridica putin, 2-3 cm inaltime, doar jumatatea unde se afla calcaiul. Muschii gambei nu trebuie sa fie incordati, asa cum se intampla daca lucram incorect, adica daca ne ridicam pe varfuri. Iata demonstratia 🙂

Bucurati-va in fiecare zi de progres si savurati demersul de a transforma sanatea intr-un stil de viata! Puneti mereu limfa in miscare si lasati/motivati copiii sa zburde si sa sara cat mai mult. Distractie placuta pentru toate varstele, ma bucur sa impartim impreuna aceeasi raza de soare! 🙂




Număr afişări : 13.286

Distribuie: