Meniu 2P Școlari – Toamna – Săptămâna 1

Vizualizări: 15.121
Pentru a cauta un anumit cuvant pe aceasta pagina, apasati tastele CTRL + F

07.09.2020 (Luni)
La trezire ora 7:
Bol mare de salată de fructe (mere dulci – acrișoare Ionatan, pere, mere Golden, struguri albi, struguri negri)
Tonic 9 de la terraapis.ro
Gustare la școală ora 10:
Limonadă pentru suprarenale, rețeta AICI
Marzipan cu trandafiri și efect cranț (6 bile fiecare) rețeta în cartea Simplu 2
2 mereMarzipan cu efect crant - Cristela GEORGESCU
Prânz ora 12:30
Ciorbiță deasă din rădăcinoase și orez integral (acrită cu lămâie, nu folosesc borș!) rețeta va urma pe site.
Gustare:
fără gustare
Cină ora 18:
Petru: 5 ciuperci gigant Portobelo cu rucola marinată (2 cutii gigant) (Petru m-a avertizat că e în creștere!). Rețeta AICI
Pavel: 15 falafel la cuptor, deci nu prăjeli!, cu sos Bunărel (rețeta de sos AICI) cu 2 cutii gigant de rucola marinată (el nu m-a avertizat că e tot în creștere, dar am fost pregătită 🙂 ). Pentru Falafel puteți folosi făină de năut, legume tip Supa Schiorului (rețeta AICI) și condimente specifice pentru falafel (se găsesc amestecuri de mirodenii deja preparate). Pentru cei neincrezători în ei înșiși, există la magazinele DM deja amestecată făină de năut cu legumele si cu condimentele, se numește chiar așa, bioDM Falafel. Faceți din ea o mamaligă, din care, când se răceste puțin, faceți bile și le puneți la cuptor la 170 grade până se rumenesc. Nu sunt bune decât cu Bunărel de susan (din cartea Simplu 1), dar puneți mai multă apă decât în carte, să iasă mai fluid, nu pateu/pastă.Falafel cu Bunărel - Cristela GEORGESCU 2020
08.09.2020 (Marţi)
La trezire ora 7:
Fieacare un bol mare de afine cu cremă de ciocolată (la blender: 2 banane mari coapte bine, 2 curmale, puțină esență de rom bio sau vanilie naturală, 1 lingură cu vârf de pudră de cacao crudă, de la crudsisanatos.bio). Le așez frumos în straturi, într-un bol transparent, la copii contează foarte mult impresia artistică. 🙂
Poza nu îmi aparține, că n-am mai reușit să fac în iureșul dimineții, dar am căutat una care să semene.

Sursa: zumkaffeedazu.de

Sursa: zumkaffeedazu.de

Între timp, am primit fotografii de la cititori care s-au încumetat să încerce. Dana Agache, mulțumesc pentru bucuria inimii!

Acest mic dejun a fost apreciat și pozat și de o altă mămică, Alexandra Csuy! Mulțumim pentru fotografiile minunate.

Gustare la școală ora 10:
Limonadă cu polen (1l apă, 2 frunze tătăneasă – opțional, sucul de la 2 lămâi, 1 lingură de polen crud și miere de mană de 7 ori mai bogată în minerale decât mierea obișnuită și de necomparat cu mierea de manuka – ambele de la terraapis,ro).
Rondele de orez cu ciocolată (am pus la frigider rondele de orez înmuiate în ciocolată fără zahăr, rețeta mea AICI)
Prânz ora 13:
Cartofi la capac (neprăjiți!rețeta pas cu pas va urma pe site si pun aici linkul) cu măsline și roșii gigant inimă de bou
Gustare:
fara gustare
Cină ora 18:
Mămăligă cu mangold dres cu smântână de macadamia sau caju. Rețeta va urma pas cu pas pe site și linkul aici. Dacă vreți macadamia nerâncezite, doar la crudsisanatos.bio
09.09. 2020 (Miercuri)
La trezire ora 7:
Pepene
Gustare la școală ora 10:
Limonadă cu miere de mană, tătăneasă și urzici proaspete (pentru susținerea rinichilor și a sistemului limfatic). Am făcut limonada si am pus la blender în putină apă frunzele de tătăneasă și de urzici, apoi le-am amestecat cu limonada.
2 mere și o cutie de afine fiecare
3 rondele cu ciocolată făcută de mine (vezi rețeta ieri)
2 ”bomboane” de fructe uscate: am pus la blender câteva curmale medjoul și felii de mago deshidratat (de la crudsisanatos.bio)
pe care apoi le-am modelat sub formă de bomboane și le-am tăvălit prin pudră de fructul pasiunii. Tot de la același furnizor.
Prânz ora 12.30:
Supă din Bali (o rețetă pe care am învățat-o de la grădinarul din Bali, un expert în plante, promovat apoi bucătar). Este exact rețeta de la supa clară din cartea mea, Simplu 2, cu câteva modificări și adăugiri pe care le voi detalia într-un articol pe site. foarte curând.
Pateu de linte rosie pe felii de ardei capia, cu roșii cărnoase din grădina prietenilor noștri.Am fost harnică (și prevăzătoare, pentru că știu că sunt și zile în care nu am mult timp la dispoziție să gătesc) și mi-am uscat din timp leuștean, praz, usturoi verde, mărar, pătrunjel, ceapă, ceapă verde, frunze de țelină, rădăcinoase – am numit asta Supa Schiorului, rețeta AICi. Așa că acum doar pun lintea roșie la fiert și bag lingura de lemn în borcanul cu provizii.🙂Dar pentru cei care locuiți în România, e chiar mai simplu decât la mine: dați o fugă la piață și aveți totul proaspăt sau cumărați varinate deshidratate de la crudsisanatos.bioREȚETA: Linte roșie 220 gr, apă 500 ml (750-800 ml pentru supă cremă), 1-2 linguri Supa Schiorului, 1 lingură praz uscat, 1/4 linguriță praf de usturoi, 1 linguriță leuștean uscat. După ce fierbe (30 min) și se răcește puțin, adaug ulei de măsline.  Nu e nevoie să o mai pasez, pentru că lintea roșie se sfărâmă la fiert. Fierbeți totul la foc mic.
Gustare ora 16.30:
1 baton de seminte cu fructe uscate
Cină ora 19:00:
Paste bio din porumb și orez, simple, doar cu busuioc din curte, puțin ulei de măsline și Sare Verde (rețeta în cartea Diversificarea, pur și simplu) sau condimente Trio România (rețeta pe site AICI)
Lângă ele am pus ardei capia, măsline Kalamata nepasteurizate și salată rucola marinată.

10.09.2020 (Joi)
La trezire ora 7
Nectar ”Lumină de cătină” (vezi rețeta în Simplu 2), 1 linguriță preparat ”Miere cu cătină nr. 3” de la terraapis.ro și un bol de salată de fructe de pădure (physalis, mure, afine, zmeură) cu bucățele de banană bine coaptă. Banana se combină bine cu fructe de pădure sau cu cele semiacide.

Gustare ora 10 la școală
Fructe bio: măr, struguri negri, bucățele de ananas bine copt (fruct acid, dar se combină bine cu cele semiacide)
1 cutie halva bio din susan și miere (firma Allos)
Prânz ora 13:00
Orez “Simplu” la abur cu legume proaspete. O să vă demonstrez cum puteți rezolva două gusturi diferite în timp record și cu consum minim de energie. Pavel a vrut orez cu sos curry, iar Petru ”salată” de orez. Iată pas cu pas totul AICI

Gustare:
Cină ora 19:00
Rondele din porumb și rozmarin, unse cu ”Eleganță de avocado” (ați încercat rețeta lui Călin, povestită atât de romantic în ghul pentru bărbați Mai simplu decât Simplu, cadou  la cartea mea Simplu 1?),


sparanghel la abur stropit cu ulei de măsline și peste care am presărat fire de usturoi verde tocat (din grădina noastră, adică un ghiveci), legume proaspete și salată bio.

11.09.2020 (Vineri)
La trezire ora 7:
Apă de cocos (am găsit nuci de cocos bio la Lidl, cu 1 EUR bucata)

Fructe
Am primit fotografii și de la cititori, din categoria ”Hai că se poate!”, mulțumesc Dana Agache, mamă de 4 serafimi.

Iată cumpărăturile ei din piață (România). Îmi vine să plâng.
Gustare la școală ora 10:00
Miezul de la nuca de cocos de dimineață
Limonadă pentru suprarenale (rețeta Promăvara – Săptămâna 1)
Fructe până la ora 14, că afară e cald și nu le-a fost foame
Prânz ora 14:00
Bruschette din făină de orez (am măcinat orez integral și am urmat rețeta de pâine de orez) cu roșii, praz, busuioc și bucățele de avocado
Gustare:
Cină ora 19:00
Supă clară, rețeta în Simplu 2

Ilustratie in lucru, pentru Simplu 2. @ Cristiana RADU, 2016

Ilustratie in lucru, pentru Simplu 2. @ Cristiana RADU, 2016

Lakes de cartofi cu rucola și legume proaspete (castraveți și ardei capia), rețeta AICI

12.09.2020 (Sâmbătă)
La trezire ora 9:00
Smoothie din ananas proaspăt, puțin mango congelat, puțină zeamă de lămâie, puțin ghimbir proaspăt, miere de tei (că nu s-a făcut cea de salcâm pe care o adorăm), câteva frunze de mentă și de urzici. Nu se combină banana cu ananas, bine?
Gustare ora 11:00
Nucă de cocos bio de la Lidl, apa și miezul
Prânz până la cină:
Pentru că afară a fost vară (ceea ce se întâmplă rar în Austria), copiii s-au jucat și au ținut-o pe fructe până la cină: mult pepene roșu, parfe de ciocolata (banane congelate, cacaco, puțin nectar de agave), piersici, nectarine, struguri negri.
Câteva ore în plus de drenaj limfatic nu strică nimănui, mai ales că ne apropiem de sezonul rece în care sistemul imunitar (care se află în sistemul limfatic) va fi pus la încercare. Recapitulăm cu dr. Morse AICI
Și dacă vrem să înțelegem și mai detaliat, recapitulăm cu dr. Soescu AICI.
Cină ora 18:30
S-a mâncat cu ambele mâini! 🙂 Sushi cu orez integral, avocado, ardei capia, castraveti. Am explicat cum se fac în Meniul săptămânilor de primăvară. Nu e nicio greutate, serios!

Sushi - Cristela GEORGESCU

Sushi – Cristela GEORGESCU

Sushi - Cristela GEORGESCU 2

Sushi – Cristela GEORGESCU 2

13.09.2020 (Duminică)
La trezire ora 9:00
Petru – pepene
Pavel – smoothie de ananas (rețeta mai sus)
Gustare 11:00
Cappuccino cu lapte de orez și carob

Marzipan cu trandafiri, rețeta în cartea Simplu 2 iată și un fragment din carte.Marzipan cu efect crant - Cristela GEORGESCU
Prânz 14:00
Clătite vegane pufoase, fără grăsime, fără gluten, cu gem de coacăze și de vișine. Rețeta AICI.
Gustare:
Cină 18:00
Supă de dovleac, rețeta AICI
Legume proaspete: ardei, castraveți
Pentru Pavel minipizza, rețeta AICI
Pentru Petru Jack Potato Simplu, că nu e prieten cu zucchini. Rețeta AICI

@ Cristela GEORGESCU 2016

@ Cristela GEORGESCU 2016

Mini pizza in viziunea celor 2P

Mini pizza in viziunea celor 2P

Jack Potato - Cristela GEORGESCU 2020

Jack Potato – Cristela GEORGESCU 2020

 

 

Vizualizări: 15.121