Pregatirea leguminoaselor

Vizualizări: 1.447

Se folosesc leguminoase din anul respectiv, nu mai vechi. va dati seama daca sunt proaspete dupa cat de repede incoltesc. Se pot combina – dupa teleranta individuala – cu cereale integrale fara gluten (orez, quinoa, mei, grisca), dar mai bine cu legume si zarzavaturi crude, bogate in vit C (pentru absorbtia fierului). Nu uitam insa ca absortia mineralelor este mai importanta decat aportul! Iata explicatia aici.

Toate leguminoasele (soia, fasole, mazare, naut, linte) se inmoaie minim 12-24 de ore, chiar pana in pragul germinarii. E minunat daca reusiti sa le schimbati apa pe parcurs si sa le clatiti (e ideal, dar nu e bai mare, daca nu reusiti). Pe masura ce se apropie de pragul de germinare, sacul embrionar incepe sa functioneze si alimentul devine de aprox 20 ori mai nutritiv. Germinarea creste si continutul de clorofila al leguminoaselor. Leguminoasele (si cerealele) contin inhibitori enzimatici, un fel de echipament pentru a nu germina. Echipament util si firesc dealtfel, altfel nu am putea pastra semintele, cerealele, boabele, nucile. Deci este un mecanism de protectie pt tot ce inseamna metabolism.

Leguminoasele contin lectine (un tip de proteine) care pot fi periculoase, chiar cancerigene – dar se inactiveaza prin fierbere. Tot prin inmuiere si fierbere se inactiveaza si rafinoza, responsabila in mare parte de balonare si gaze.

diverse 059

Recomandarea mea este sa fierbem lintea (din momentul in care clocoteste) minim 40 minute la foc mic, sunt soiuri la care am fiert o ora jumate (lintea neagra sau verde), dar nu ar trebui sa se intample asta daca e din anul respectiv si a germinat. Leguminoasele (nu legumele, ca am mai avut surprize cu aceasta confuzie) fac parte din clasa de alimente care isi sporesc valoarea prin fierbere.

Fasolea – in prealabil inmuiata la fel, se fierbe in clocot 15 min, se arunca apa si apoi se fierbe cu restul de legume, zarzavaturi, etc, pana cand e definitiv patrunsa.

Nautul – tot inmuiat si germinat in prealabil, fierbe mai greu, aprox 2-3 ore. Fierb mai mult odata si pun la congelator.

naut germinat

Leguminoasele sunt principala sursa de proteine vegetale. E important sa fie preparate corect (nu se consuma in nici un caz crude, sub forma de boabe incoltite), mestecate indelung si bine si sa urmareasca orice dificultati de digestie. Organismul consuma doze semnificative de energie pentru digestia, absorbtia, folosirea si eliminarea lor.




Vizualizări: 1.447

Distribuie: