Pregatirea leguminoaselor

Număr afişări : 1.229

Se folosesc leguminoase din anul respectiv, nu mai vechi. va dati seama daca sunt proaspete dupa cat de repede incoltesc. Se pot combina – dupa teleranta individuala – cu cereale integrale fara gluten (orez, quinoa, mei, grisca), dar mai bine cu legume si zarzavaturi crude, bogate in vit C (pentru absorbtia fierului). Nu uitam insa ca absortia mineralelor este mai importanta decat aportul! Iata explicatia aici.

Toate leguminoasele (soia, fasole, mazare, naut, linte) se inmoaie minim 12-24 de ore, chiar pana in pragul germinarii. E minunat daca reusiti sa le schimbati apa pe parcurs si sa le clatiti (e ideal, dar nu e bai mare, daca nu reusiti). Pe masura ce se apropie de pragul de germinare, sacul embrionar incepe sa functioneze si alimentul devine de aprox 20 ori mai nutritiv. Germinarea creste si continutul de clorofila al leguminoaselor. Leguminoasele (si cerealele) contin inhibitori enzimatici, un fel de echipament pentru a nu germina. Echipament util si firesc dealtfel, altfel nu am putea pastra semintele, cerealele, boabele, nucile. Deci este un mecanism de protectie pt tot ce inseamna metabolism.

Leguminoasele contin lectine (un tip de proteine) care pot fi periculoase, chiar cancerigene – dar se inactiveaza prin fierbere. Tot prin inmuiere si fierbere se inactiveaza si rafinoza, responsabila in mare parte de balonare si gaze.

diverse 059

Recomandarea mea este sa fierbem lintea (din momentul in care clocoteste) minim 40 minute la foc mic, sunt soiuri la care am fiert o ora jumate (lintea neagra sau verde), dar nu ar trebui sa se intample asta daca e din anul respectiv si a germinat. Leguminoasele (nu legumele, ca am mai avut surprize cu aceasta confuzie) fac parte din clasa de alimente care isi sporesc valoarea prin fierbere.

Fasolea – in prealabil inmuiata la fel, se fierbe in clocot 15 min, se arunca apa si apoi se fierbe cu restul de legume, zarzavaturi, etc, pana cand e definitiv patrunsa.

Nautul – tot inmuiat si germinat in prealabil, fierbe mai greu, aprox 2-3 ore. Fierb mai mult odata si pun la congelator.

naut germinat

Leguminoasele sunt principala sursa de proteine vegetale. E important sa fie preparate corect (nu se consuma in nici un caz crude, sub forma de boabe incoltite), mestecate indelung si bine si sa urmareasca orice dificultati de digestie. Organismul consuma doze semnificative de energie pentru digestia, absorbtia, folosirea si eliminarea lor.

Număr afişări : 1.229

Distribuie:

Sunt acceptate observații, comentarii critice sau păreri care nu coincid cu ale autorului, dacă:

1. Sunt exprimate cu bunătate autentică și cu omenie.

2. Sunt adevărate.

3. Sunt necesare și aduc un aport constructiv comunității de cititori.

Important

Dacă sunteți într-o situație de urgență, de criză sau dacă o altă persoană e în pericol și aveți nevoie de ajutor imediat, NU FOLOSIȚI ACEST SITE.
  1. Buna!

    Ma asigur ca am inteles bine: toate leguminoasele trebuie si germinate inainte, nu doar inmuiate, nu? La fasole si la mazare nu e asa clar :).

    Multumesc,
    Simona

    1. Draga mea Simona,

      Este vorba doar de leguminoasele uscate, nu de cele “noi”, tinere, verzi. Tin minte ca am mai avut aceasta intrebare.

      Germinarea nu este obligatorie, cum nici hidratarea nu este. Sunt etape care adauga valoare, dar nu trebuie parcurse cu teama ca daca le uitam facem ceva rau. Nici vorba. In procesul asta al hranei sanatoase e mai important sa ne relaxam si sa ne bucuram de obiectivul pentru care vrem sa fim sanatosi!

      Cu iubire,

      cristela

    2. Da, asta e clar, de multe ori uit pentru ce atata efort, dar e bine ca in ultima vreme ne aduci aminte de fiecare data cand mai insistam asupra micilor detalii care ne dau batai de cap fara sa fie cazul. Eu insist cu germinarea in dorinta de a scapa de balonare si flatulente. Daca nu ar fi efectele astea leguminoasele ar fi preferatele noastre.

      Stiu ca e vorba doar de leguminoasele uscate, eu intrebam de fasole & mazare pt ca mai rar am vazut/auzit de fasole incoltita si in plus, am incercat acum dar au trecut aproape 48h de cand am scos-o de la inmuiat si doar cateva bobite au germinat… Miroase si un pic suspect, un amestec de fasole gatita cu un miros urat. Poate trebuia sa o tin la germinat intr-un loc mai racoros (eu am tinut-o in bucatarie, cam cald). Sper sa imi iasa data viitoare.

      Multumim de toate informatiile si de timpul pretios .
      Numai bine!

Care este opinia ta?