Supa “Mineral Imparat” (supa clara de zarzavat)

Numar afisari: 6.929

Extras din articolul “Cum pregatesc meniul unei zile?”

Supa concentrata de zarzavat (optional cu paste din cereale fara gluten).
Pregatesc mai multa odata, pentru ca o folosesc ca baza pentru fiert quinoa sau orez pentru pilaf sau lintea pentru supa sau musaca.

3 litri apa, 1 kg morcovi (10-15 buc), 1 telina mare, 3 radacini pastarnac, 6 radacini patrunjel, 2 cepe mari. Optional (dar nu in caz de diaree sau convalescenta): 3 cartofi mari. Se spala, se curata, se taie bucati (nu marunte) si se pun la fiert dupa ce apa a clocotit si dupa ce am dat focul foarte mic. Dupa ce a fiert la foc mic (30 min) arunc ceapa si strecor supa. In zeama rezultata infuzez 3 legaturi de patrunjel verde pe care ulterior il scot si il folosesc la hamburgeri. Daca servesc cu paste integrale fara gluten si fara ou, le adaug separat, dupa ce au fiert in apa. Cand nu am paste pun in supa putina quinoa sau mei, de asemenea fierte separat. Dear cel mai mult ne place si ne face bine supa asta … SIMPLU: zeama clara, cu patrunjel verde tocat. Optional puteti adauga  cateva bobite de  sare neiodata.

Numar afisari: 6.929

Distribuie:

Sunt acceptate observații, comentarii critice sau păreri care nu coincid cu ale autorului, dacă:

1. Sunt exprimate cu bunătate autentică și cu omenie.

2. Sunt adevărate.

3. Sunt necesare și aduc un aport constructiv comunității de cititori.

  1. Ne place mult supica asta, ba chiar si prea mult. Ptr ca copiii mei vor sa manance/ bea aproape toata ziua supica. Niciodata nu ajunge, deja fac in oala de 5 litri si altceva nu prea vor cand e supa asta.

    De ce spui ca in convalescenta sau boala sa nu punem cartofi?

    Multumim!

    1. Draga Silvia,

      Multumesc pentru mesaj. Pentru ca amidonul din cartofi are nevoie de mai multa energie pentru digestie decat glucoza din radacinoase. Amidonul este o structura complexa de zahar. In astfel de situatii energia trebuie economisita pentru recuperare, regenerare, curatare, vindecare etc.

      Supica asta o sa fie insotita de o poveste frumoasa si cateva sfaturi de sanatate, in volumul al doilea din Simplu.

      Cu drag

  2. Multumesc ptr explicatii. Pare logic.
    Abia asteptam povestea. La noi sigur va fi indragita povestea, supica e in top!

  3. Buna ziua. Va urmaresc cu drag blogul, avem muuult de invatat. Ma bucur enorm de informatia pretioasa care o gasesc aici. Si daca nu deranjez, asi avea si eu o intrebare, dna Cristela, de ce aruncati ceapa si ce faceti cu restul ingredientelor? O zi frumoasa!!!

    1. Multumesc, Liuba pentru intrebare. Ceapa fiarta pentru supa are un gust care nu-mi place. De asta! 🙂 Restul legumelor le arunc sau le folosesc la hamburgerii pe care ii gasesti in articolul mentionat la inceput. Cu drag

  4. Buna ziua,
    Pregatim de ceva timp supa clara dupa reteta din carte, dar o folosim doar ca baza pentru quinoa, mei, linte, orez brun etc. Nu adaugam ceapa, pentru ca nu mancam niciodata ceapa sau usturoi. Nici nu o facem asa concentrata, iar legumele fierte le folosim de obicei in diferite combinatii. Nu imi place sa arunc mancarea, in ultimii ani am aruncat o singura data o mancare de conopida.

  5. Draga Cristela,
    Imi spui te rog frumos daca pot face aceasta supa la slow cooker 8 ore la nivelul mic si dacă e mai sanatoasa decat gatita pe foc? Ce parere ai de slow cooker in general?
    Multumesc!

    1. Draga Lacramioara, multumesc pentru intrebare. Cred ca se poate, de ce nu? Nu folosesc slowcooker, imi place energia FOCULUI, daca tot e sa gatesc la foc :), deci nu iti pot spune ctae ore sa stea ca sa iasa buna, te rog doar sa nu uiti de latura de patrunjel verde la infuzat la final, e ingredientul cheie pentru gust. Nu am o parere anume, cu siguranta nu am o parere rea 🙂 – intr-o lume obsedata de “repede”, “slow” nu poate fi decat ceva bun. 🙂 Gand frumos,
      cristela

Care este opinia ta?