Atentie la spanacul fiert!

Vizualizări: 0

Spanacul (se da bebelusilor doar dupa 8 luni, datorita cantitatii mari de oxalati) nu se fierbe mai mult de 2 minute si asta in foarte putina apa care deja clocoteste sau, o metoda mai putin agresiva, la abur. Cu cat fierbe mai mult, cu atat isi sporeste continutul de oxalati care sunt toxici, pe langa faptul ca isi pierde mare parte din valoarea nutritiva. Cu alte cuvinte, mai mult il ‘oparim’ decat il fierbem, inca o data atentie, nu in multa apa, deja apa din frunzele lui ajunge ca el sa fie fiert in propriul suc.

Spanacul intra in categoria verdeturilor si se combina ideal cu alte verdeturi, zarzavaturi, cartof, leguminoase si cereale.

SPANAC PENTRU BEBELUSI

Pentru Pavel pun 1-2 frunze de spanac in blender impreuna cu suc de portocale proaspaat stors sau cu suc de mar.

Ca mancare gatita, pregatesc spanacul sub forma de piure cu legume si/sau cereale. Separat de spanac fierb un morco+cartof+ceapa (max 25 min, o sa ve povestesc separat timpii recomanadati de fierbere pentru fiecare leguma/leguminoasa). Eu folosesc un aparat be baza de aburi pentru fierbere (mai mult inabusa decat fierbe) pentru o cat mai mare conservare a proprietatilor nutritive, insa se poate si pe foc, atentie insa sa puneti apa exact cat sa le acopere, nu multa, se pierd altfel multe saruri minerale si chiar vitamine solubile in apa. Intotdeauna adaugati legumele in apa atunci cand deja clocoteste. Pasez cu mixerul, adaug cateva picaturi de ulei de masline (alte vitamine sunt solubile in ulei, ca de exemplu vitamina A din morcov si spanac, vitamina ce promoveaza cresterea si mareste rezistenta la infectii) si gata ! 🙂 In jumatate de ora maxim masa e gata. E greu? Alteori jonglez si inlocuiesc cartoful cu quinoa sau alte fierturi de cereale: hrisca, mei.

Intelegeti acum de ce nu as da niciodata copiilor mei mancare la borcanas, oricat de mult reclama i-ar face producatorii si pediatrii? A incercat o mama sa imi explice ca argumentul suprem pentru a servi mancare la borcan, asa dupa cum fusese convinsa iremediabil de pediatrul ei, este ca numai si numai in acel borcan se gaseste dozata corect cantitatea exact necesara de hrana, vitamine si minerale, pe cand acasa o faci “dupa ochi”.

SALATA DE SPANAC (RAW)

Pentru noi, adica aici scriu pentru ‘oameni si copii mari’ 🙂 recomand folosirea lui sub forma de salata, in care adaug nuci romanesti (rehidratate in prealabil), rondele de ceapa sau ceapa verde de sezon, (optional: fulgi de drojdie), rosii (daca e sezon), avocado, suc de lamaie, sare NEIODATA si ulei de masline presat la rece (daca nu am avocado). Daca pun avocado sau masline, nu mai pun ulei, prea multe grasimi). Pe langa aportul nutritiv, frunzele lui carnoase sunt un excelent deliciu pentru papile gustative. De obicei nu tai frunzele verdeturilor cu cutitul (se pierde vitamina C), sau cel mult le tai cu cutitele mele minune, cutitele ceramice. Altfel prefes sa rup frunzele, iar la spanac chiar le las in starea lor, pentru ca sunt suficient de mici. Lacto vegetarienii pot adauga branza de capra (in nici un caz cea cu mucegaiuri nobile!).

ROSII UMPLUTE CU SPANAC (RAW)

O alta idee de mancare nepreparata termic, valoroasa nutritiv, este: rosii crude umplute cu spanac, ceapa si seminte de canepa. Tocate, amestecate cu ulei de masline si sare neiodata. Se pregateste in maxim 20 minute. Ma credeti acum ca nu va ia mult timp? Trebuie doar bunavointa si dorinta.




Vizualizări: 104.099

Distribuie: