Supa Schiorului

Numar afisari: 5.001

Ei bine, astă iarnă m-am înfuriat! Dacă niște ”băieți deștepți” de la marile corporații au reușit – folosind chimia și marketingul (citiți Noua carte neagră a firmelor de marcă de Klaus Werner și Hans Weiss, jurnaliști de investigație, despre intrigile concernelor internaționale) – să convingă lumea că o apă roșie care se numește ”Apa Skiorului” (Schiwasser) face bine și merită să dai bani pe ea, eu de ce n-as reuși – folosind Natura, Adevărul și Vitamina L – să vă dau o idee și să vă faceți instant pe pârtia de ski sau la săniuș ”Supa Skiorului”, ca să aveți o bază de comparație a ceea ce ”face bine” la sănătate și la buzunar?

Aveți nevoie de ingredientele de la O cană de supă clară din cartea Simplu 2.

Rețeta de supă clară este cea care a primit cele mai multe aprecieri dintre toate rețetele din Simplu2. Asta pentru că a fost subestimată și i-a surprins pe cei care s-au încumetat să probeze și mai ales să respecte rețeta întocmai. Mi-a scris o mamă că abia după ce a pus pătrunjelul verde la infuzat, detaliu pe care nu îl considerase asa de important, supa a devenit ALTCEVA. O altă doamnă mi-a povestit cât de mult i-a plăcut copilașului aflat în convalescență. Apoi am avut reacții pline de entuziasm de la mame care alăptează. Și de la doi domni: unul care a traversat o colică biliară cu post cu supă clară și altul care participă la competiții sportive tip Iron Man și nu se desparte de ea, a scăpat de crampe musculare (ceea ce numim popular cârcei).

Este ”băutura” preferată a celor 2P, Pavel și Petru și întotdeauna după antrenamente beau o supă clară călduță. Când era bebic, Pavel obișnuia să bea peste 1 litru de supă pe zi. Cu supa asta am trecut prin ”boala” rotavirală (rotavirus) la 6 luni: am facut-o extrem de concentrată și n-am avut nevoie de săruri la pliculeț sau perfuzii.

Iată o idee despre cum să aveți mereu cu voi și varianta instant.

Spălați toate zarzavaturile și taiați-le rondele subțiri, cât mai subțiri (ca să se usuce mai repede). Nu faceți foarte multă, pentru că nu folosim conservanți și, dacă stă prea mult timp, e posibil să le mai placă și altor vietăți. 🙂 Asta e oricum de bine, să trăiască și ele! V-ați întrebat vreodată cum de făina din magazine stă la raft și-un an și nu face viermișori sau molii?

Cereți ajutor! 🙂

N-aveți nevoie de deshidrator, puteți folosi cuptorul la temperatura cea mai mică, exact cum procedați și pentru Pielica de fructe din Simplu 2.

Alinierea în tăvi!

Nu uitați de turmeric, am scris în Simplu 2 despre acțiunea lui farmacologică în contextul acestei supe cu valențe terapeutice.

Lăsați-le la cuptor (tempertura minimă, cu ușa cuptorului putin deschisă) sau la deshidrator. Verificați din când în când, până s-au uscat complet. Să fie tari, crocante și să arate așa:

Astea-s producția lui Petru:

Și astea-s producția lui Pavel:

Până la urmă am căzut la pace toți trei și le-am pus la grămadă, înainte să le măcinăm. Iaca bogăție:

Se toacă apoi cum vă place, mai grob (ca un mălai), mai fin (ca făina). Puteți face asta la blender, pe uscat, firește, sau la mașina de tocat carne (cine are) sau într-o râșniță de cafea bine curățată, să nu prindă miros. Nu e nevoie să aveți aparatură scumpă, pentru a mânca sănătos. Despre asta am explicat detaliat ce și cum, mai ales pentru mamele care se pregătesc de Diversificare (cartea va apărea în aprilie, înscrieri pentru precomenzi AICI).

Noi am pregătit provizii mai mari, pentru că urmează tabăra de ski în vacanță! La ski punem dimineața în termosul de 1 litru, 4 linguri de supă instant, puțină sare neiodată, apa clocotită și până la prânz se infuzează bine. La prânz poposim într-una dintre cabanele de pe pistă, ne așezăm lângă sobă și savurăm o cană de Supa Skiorului! Când Pavel și Petru sunt cu colegii lor la ski si nu vor să care termosul, le pun doar niște ”praf” într-un minuscul borcănaș și își pregătesc singuri supa la prânz, ca pe un ceai.

Acasă o folosesc la orice mâncare am chef, în loc de ”vegeta”: la risotto, quinoa, mei, linte sau cartofi la cuptor. Folosiți-vă creativitatea, puteți crea propria rețetă, ideea contează! Pentru Diversificare este minunată, imaginați-vă: dacă o măcinați foarte fin, făină, puteți pune un vârf de cuțit în orice sos, piure de legume sau mămăliguță. Sănătate curată!

Vacanță plăcută și dacă ajungeti pe la vreo cabană unde se vinde și Apa Schiorului … contăm pe voi: nu deschideți portofelul! 🙂

Numar afisari: 5.001

Distribuie:
  1. Iubita Cristela, sa stii ca anul acesta am facut si eu supa asta instant. Sunt foarte incantata de multiplele feluri in care pot sa o folosesc. Multumesc de pontul cu supa schiorului 🙂 la asta nu ma gandisem. Am mai facut si sare vegetala – din frunze cu continut natural ridicat de sodiu, usturoi si telina – le place si copiilor (Brianna si Hunor) sa o presar peste legumele crude. O mai adaug la cartofii la cuptor (gatiti dupa ideea ta, impartasita in cadrul intalnirii de la Cluj) sau fierti la abur – foarte gustosi. Multumesc cu recunostinta pentru tot ce impartasesti. Plec… am intarziat la culcare. Ganduri de iubire 🙂

    1. Laura mea draga, ce recunoscatoare sunt cand invatam unii de la altii! Uite ca la sare naturala nu ma gandisem si sa o presar peste cartofi… Mmmm… Imi poti trimite reteta (contact@cristelageorgescu.ro) sa o publicam aici pe blog, daca vrei, imi place teribil cum suna: ”Sare naturala” pentru Brianna și Hunor. Multumesc din inima, cu recunostinta,
      cristela

  2. Draga Cristela,
    Ce idee Simpla si practica! Multumim mult pentru ideile tale minunate. O sa va impartasesc si eu o idee simpla. La noi aici in Belgrad ghiveciul de legume se face ” obligatoriu” cu orez, asa gateste orice gospodina de pe aici (si desigur cu bucatele de carne prntru cine doreste). Dar noi il facem cu mei. Incercam sa adaptam si pe cat posibil sa simplificam. Cu drag, Mihaela.

  3. Super! Mulțumim, Cristea. Săptămâna viitoare începe și băiatul meu cel mare cursurile de ski la școală, ii fac supa. Pupici !

  4. Multumesc. Partea cu pachetele pentru școală, grădiniță si serviciu mi s-a parut cea mai grea. Aceasta supa instant mi se pare extraordinara. Mulțumesc si pentru oamenii minunati pe care i-am cunoscut prin intermediul tau. Bucuria mare este ca toti sunt deosebiti ca si tine.
    Eu am o rețetă pe care o folosec ca energizant cand suntem pe fuga: polen crud (numai de la Apiarium 🙂 ), o lingurita miere, o linguriță pudra baobab, vit. L si apă calduta.

  5. Draga Cristela,

    Am inceput sa luam eu si copiii vit d3 de la dr wolz. Nu am gasit in Romania varianta d2 vegana, dar e f bine si asa.

    Sunt cateva lucruri care ma intriga:

    1. Copiii au mari dificultati cu inghitirea capsulei. Ei au 11 si 7 ani ….si totusi li se pare greu. Tu cum ai reusit cu cei doi P?
    Am incercat si deschiderea capsulei si inmuierea prafului in apa, dar de aceasta data li se pare neplacut gustul. Nu prea agreeaza niciuna din variante.

    2. Pe prospect apar in plus ca ingrediente fata de varianta vegana: bioflavonoide din citrice si suc din pulbere de acerola. Ma intreb de ce varianta vegana are doar vit d si vit C, iar varianta d3 are 2 ingrediente suplimentare.Mai mult, oare de ce contin ambele si vit C?

    3. Tu cat le dai copiilor? Cate o capsula pe zi? Sau o capsula la 2 zile?

    In alta ordine de idei, articolul cu supa schiorului este foarte tare! Gasesc resurse in mine dupa ce ‘te citesc’ sa merg mai departe cu curaj, blandete, rabdare si increderea ca totul va fi bine!

    Te imbratisez cu drag si iti multumesc pentru tot!

    1. Draga mea Mihaela, multumesc pentru mesaj si energia lui frumoasa!

      1. Nu am facut nimic special, draga mea, pur si simplu au inceput sa ingita capsule, ca si cu mersul pe bicicleta si pe schiuri – cand s-au prins singuri cum se face. 🙂 Chiar nu am avut obiective. Da-le cu ceva care le face placere sa bea, poate o mai indulcești 🙂

      2. Nu stiu 🙂

      3. 1000UI/zi.

      Va imbratisez, dragii mei!

  6. Multumesc pentru raspunsurile de mai sus!

    De la o vreme ma framanta inca un aspect: orezul. Copiilor mei le place mult orezul si nu stiu daca e bine sa le dau saptamanal, asa cum isi doresc ei. Am auzit de continutul ridicat de arsenic al orezului si ma intrebam care este atitudinea ta in privinta acestui aliment. Il consumati si voi sau l ati exclus din dieta?

    Multumesc din nou!
    Abia astept urmatorul tau articol.

    1. Draga Michaela, am scris in Simplu 1 despre chestiunea asta. O data pe saptamana gatim si mancam cu placere orez integral bio.

      De luna viitoare revin pe blog si la conferinte, acum sunt concentrata 100% pe aparitia celor doua carti in aprilie.

      Cu iubire,

      eu

  7. Dragă Cristela,
    Am mare nevoie de un sfat. Băiatul meu de 2 ani bea foarte puțină apă. Încă de la 6 luni, când am început diversificarea, a refuzat apă. A început să se strâmbe de la prima linguriță. Am încercat și varianta ceaiului, a compotului neîndulcit, apoi îndulcit cu puțină miere, apa cu lămâie. Nu acceptă nimic. În schimb, mănâncă foarte bine, și legume și fructe. Dacă ii dau supă, alege bucățile din ea. Greu îi strecor și câteva linguri cu zeamă. Atât eu, cât și soțul meu bem multă apă și mâncăm aproape zilnic supă. Deci, teoria imitației nu merge în cazul lui. Cred (sau, mai bine spus, sper) ca își ia lichidele din fructe și legume, pentru ca nu da semne de dezhidratare, conform spuselor medicului. Însă, recent à avut o răceală cu 4 zile de febră. Nu am reușit să-l hidratez cum trebuie. Îi dădeam cu lingurița la fiecare 10 minute, deși se zbătea și refuza. A urinat foarte puțin în zilele acelea și ii scădea foarte greu febra. După cele 4 zile à revenit la fructe și la apă /ceai “cu forța”, cantități minuscule, oricum, și s-a mai pus pe picioare.
    Te rog, luminează-mă!

  8. Mii de multumiri pentru reteta! De fapt pentru tot ceea ce sunteti: un om deosebit, unic.

Care este opinia ta