Un truc pentru prepararea laptelui de soia

Vizualizări: 49.474

E ora de somn! Aliniate frumos afara, grupa mica si grupa mare dorm linistit.

Primul lucru pe care alerg sa il fac in timpul acestui “intermezzo” generos, este sa sa postez articolul de azi. Inca ma nemultumeste faptul ca nu reusesc sa aloc timpul pe care mi l-as dori fiecarei prioritati, dar nu ma dau batuta! Exersez zilnic rolul de mama multi-task si caut variante prin care sa imi ostoiesc setea de a face cat mai multe, la standardul la care vreau eu. Pentru blog, mai apelez la varianta de compromis a sfaturilor fulger.

In privinta baietilor insa, nu am gasit solutia magica. Sunt multe momentele in care mi-as dori sa am cateva perechi de maini macar! :). Indraznesc sa spun ca singurul lucru care mi se pare greu (uneori frustrant) si ma doare in noua formula de M+2P (mama, Petru si Pavel :)) este ca oricum as face, la finalul zilei exista nemultumirea personala ca nu am petrecut suficient timp cu fiecare dintre ei, ca i-am privat involuntar la un moment dat de prezenta si disponibilitatea mea …

Sfat fulger, un truc pentru a obtine un lapte de soia mai gustos (pentru cei care prepara lapte de soia acasa, dupa una dintre retetele publicate in articolul Lactate de soia si alte bunatati pentru copii si oameni mari). Va vine sa credeti sau nu si eu l-am aflat de curand de la dr. Laza, desi pregatesc lapte de soia de vreo 7 ani … :). Dar descopar si invat in fiecare zi, cu entuziasm si recunostinta si, cu acealeasi sentimente, abia astept sa impartasesc cu voi. Asadar: boabele de soia rehidratate, inainte de a fi puse in aparatul de facut lapte (sau in blender, pentru cei care folosesc metoda manuala), se fierb 2 minute (din momentul in care incepe sa clocoteasca) dar nu mai mult. Bineinteles ca puteti sari peste aceasta etapa, asa cum am facut si eu pana deunazi, nu va dauna cu nimic calitatii laptelui. Sa va explic insa beneficiile acestui truc: prin fierbere, se inactiveaza enzimele care dau mirosul de soia (lipoxigenaze). Insa daca fierbem (in cazul laptelui) mai mult de 2 minute, se ingreuneaza extractia proteica. Eu pregatesc laptele asa de cateva saptamani si are cu totul alt gust iar in privinta mirosului … nici urma de damf de soia! M-am gandit ca e bine sa stiti, poate incercati :).

Si cateva randuri despre planurile de viitor in privinta postarilor pe blog. Pregatesc o super reteta pentru un desert ff usor si rapid de preparat, intens nutritiv si care – in cazul meu – tine loc de mic de dejun sau cina pentru Pavel. Iar pentru mamicile care alapteaza este o varianta potrivita si eficienta de gustare sau chiar de mic dejun. De asemenea este in curs de redactare un articol si despre “miturile'” dietei in timpul alaptarii, cu sugestii de meniu. Avem deci treaba, pe curand! 🙂

P S: Daca vreodata aveti nevoie de indrumare pentru probleme de ortopedie pediatrica, am o recomandare (pozitiva).




Vizualizări: 49.474

Distribuie: